W obecnych czasach sa
mochodom osobowym stawia się sporo żądań, i dlatego uwzględniać one muszą różne potrzeby kupujących i rozmaite warunki na drogach.
Zawieszenie to jeden z najistotniejszych układów w każdym aucie, szczególnie ze względu na jego wpływ dla bezpieczeństwa kierującego i pasażerów. To właśnie od niego jest zależny też w dużej mierze komfort i wygoda. Zawieszenie to mechanizm złożony z wielu kooperujących i zespolonych ze sobą podzespołów. Jest to system części sprężystych, oraz wiążących je części, łączących w sobie konstrukcję nośną pojazdu z jego kołami. Większość istniejących systemów zawieszenia można podzielić na zależne i niezależne. W tych zależnych koła danej osi są złączone ze sobą na stałe. Obudowa mostu rusza się wraz z kołami, co narzuca zapewnienie właściwej ilości miejsca na pionowe przesunięcia. W zawieszeniu zależnym koła frontowej i tylnej osi działają równocześnie na siebie ze względu na to, że są złączone za pomocą jednego z fragmentów zawieszenia np. resora piórowego. To rozstrzygnięcie znajdziemy najczęściej w samochodach ciężarowych, albo terenówkach. Natomiast w zawieszeniu niezależnym każde koło samochodu przesuwa się niezależnie jedno od drugiego.
Dużo ludzi szuka interesujących danych na ten temat temat. Niezłym wyjściem będzie odwiedzić nasz serwis (
https://www.lontex.pl/oddzialy-serwisowe). Naprawdę warto! Przekonasz się, że nie pożałujesz!
W przeciwieństwie do zawieszeń zależnych
mają one podwyższoną liczbę elementów prowadzących koła i są szeroko używane w autach osobowych.