Producenci aut nagminnie zachowują w napędach spory zapas wielu parametrów po to, aby wykorzystywać je w późniejszych modelach jak również dostosowywać do wyposażenia, formatu czy też ciężaru określonej wersji. Dokładnie ten sam silnik silnik może mieć parę wartości siły i momentu obrotowego.
Admin: James Case
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Praktycznie znaczna część aut zaopatrzonych w elektroniczny regulator wtrysku jest przygotowana na przeróbki chip tuningu. Poprawa parametrów silnika, to zwiększenie mocy i momentu obrotowego, jak również obniżenie spalania oleju napędowego, benzyny oraz usprawnienie całościowej poprawności pojazdu.
Rozsądnie zrobiony, nie oddziałuje na długotrwałość silnika. Warto jednak pamiętać o dochowaniu terminów zmiany części użytkowych pojazdu. Chip tuning (s-performance -
regeneracja filtra dpf wrocław) nie zwiększa spalania paliwa, odwrotnie wywołuje jego obniżenie. Modyfikacja fabrycznego oprogramowania komputera sterującego
silnikiem daje możliwość nadania osobistego charakteru pracy samochodu, w zależności od żądań usługobiorcy, w seryjnym samochodzie. Umożliwia modelowanie i wydobycie ukrytych przymiotów w olbrzymim zakresie swobody. Efektem przeprowadzenia chip
tuningu, jest zwiększenie wydajności w samochodzie. To pozwala na dużo prężniejszą jazdę.
Po założeniu nowego programu, zwiększanie prędkości, wyprzedzanie i jazda na trasie jak i w terenie zabudowanym, staje się milsza. Jeżdżąc na 5 biegu można w każdym momencie przyspieszać bez potrzeby przerzucania biegu na niższy, z uwagi na to, że auto samoistnie energicznie wyrywa się do przodu. Jest o wiele elastyczniejsze i to w całym zakresie obrotów. Nie wolno zapominać, że operacja poprawiania silnika nie jest prosta i niewłaściwie zrobiona przyniesie więcej złego niż korzyści. Do jej zainstalowania, obowiązkowa jest specjalistyczna baza techniczna i ogromna wiedza mechanika. Fundamentem prawidłowej modyfikacji jest analiza stanu technicznego auta, dlatego w pierwszym rzędzie wykonywany jest sprawdzian rozpoznawczy na hamowni. Często okazuje się, że podniesienie atrybutów silnika jest niemożliwe, ponieważ jest on wadliwy.