Komfort jazdy to przede wszystkim dobre zawieszenie, wytrzymałe na wstrząsy. Czy jest to obecnie zapewnione?

Generalnie układy zawieszeń są już poznane, tak więc coraz trudniej wymyślić coś zupełnie przełomowego w tej dziedzinie. Lecz w ostatnim okresie pojawiła się koncepcja, która jest w stanie to odmienić, ponieważ stwierdzono, że być może korzystnie niektóre z funkcji powierzyć układom pneumatycznym. Czy to działa?


naprawa auta
Admin: Sarah Stierch
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Układy pneumatyczne są od wielu lat tworzone przez konstruktorów maszyn. Mają wpływ na ruchy robocze koparek i pozostałych maszyn roboczych. Co więcej, już trzydzieści lat temu konstruktorzy używali układów pneumatycznych, jak poduszki pneumatyczne mgtrans do stłumienia nierówności. Zawieszenia powietrzne z reguły muszą poprawiać parametry trakcyjne samochodu. Takie rozwiązanie może zapewnić właściwą redukcję wstrząsów i drgań. Są w stanie więc ulepszyć dość znacznie komfort jazdy. Czemu tak się dzieje? Odpowiedź jest dosyć zrozumiała.

A tak właściwie, sprężony azot jest bardziej efektywny w pochłanianiu nierówności niż inne środki. Niezaprzeczalną zaletą zastosowania układu pneumatycznego jest niezmienny prześwit samochodu, niezależny od obciążenia. To znaczy, iż rozwiązanie to jest bardzo chętnie używane w autach typu kombi. Niezmienny prześwit pozwala na bardziej do przewidzenia zachowanie samochodu na zakrętach i mniejszy wpływ obciążeń na bezpieczeństwo podróżnych. Poprawia to także aspekt wizualny użytkowania samochodu. Załadowany samochód z przysiadającym tyłem prezentuje się mało interesująco – zawieszenie z elementami pneumatyki pozwala tego uniknąć(sprawdź ofertę).


Co interesujące, w zawieszeniu pneumatycznym znane metalowe elementy sprężyste są zastąpione tzw. powietrzne worki, które określamy mieszkami. Są w stanie być one dosyć często zintegrowane z amortyzatorami pneumatycznymi, koniecznymi do normalnego i sprawnego funkcjonowania układu.


częsci samochodowe
Admin: Franklin Heijnen
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Mieszki wypełniane są przez kompresor, jaki jest napędzany albo z silnika auta, albo z układu elektrycznego auta. W dalszej kolejności tłok mieszka powietrznego może złączyć się z wahaczem, zaś wahacz z kołem. Każdy ruch koła w płaszczyźnie góra-dół powoduje ruch tłoka.http://www.poltrading.com.pl/ (www.poltrading.com.pl/)Zawór poziomujący związany z ruchem wahacza troszczy się o stałą wysokość zawieszenia. Gdy zawieszenie jest obciążone i ściśnięte, układ pompuje kolejne dawki powietrza, a wypuszcza je w w chwili rozprężenia układu zawieszenia. W skład takiego układu wchodzą też sterownik, jaki steruje pracą pełnego zawieszenia oraz czujnik wysokości.

Jeśli poszukujesz dodatkowych wiadomości na prezentowany wątek, to śmiało zobacz to unikalne www (http://www.hurtopony.pl/opony-rolnicze-7.50-0-16.html) - ono także okaże się godne Twojego zainteresowania.

Ponadto, w autach, w których kierowca może regulować wysokość zawieszenia, stosowane są elektrozawory zamiast zaworów standardowych.
2022/11/21, 13:57:07
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.