Jakie atuty ma w samochodzie belka skrętna?

W jakimkolwiek zawieszeniu występują amortyzatory, zatem części sprężyste oraz tłumiące.


Wśród innych wariantów zawieszeń tylna belka skrętna posiada niezwykle złożoną budowę. Jednak posiada ona wiele zalet.




prezent
Admin: Paulo Henrique Rodrigues
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Pociąg
Na podstawie danych z: http://sxc.hu/


Atutem jest możliwość rozebrania jej na poszczególne części oraz wymiana ich albo naprawa. W niektórych samochodach belkę skrętną możemy podzielić jeszcze na belki tzw. rurowe i trapezowe. W wypadku belki rurowej nośnym składnikiem jest rura.

Czy po przestudiowaniu omawianego zagadnienia posiadasz pytania? Jeśli tak, to wejdź tu i poznaj więcej detali w odniesieniu do publikowanej problematyki.

W przypadku belki trapezowej elementem nośnym jest poprzecznica, której przekrój otwarty to kształt litery "U". W budowie tylnej belki skrętnej występują 2 skrętne drążki. Po jednym dla każdego z wahaczy. Występuje także drążek stabilizujący, jaki redukuje przechyły nadwozia na boki w czasie pokonywania zakrętów i zmniejsza kołysanie przy poruszaniu się po wybojach. Przez belkę są wykonywane ruchy, jakie powodują skręcanie drążka, a jednocześnie tłumienie wstrząsów. Skrętne drążki przebiegają przez szerokość calutkiego samochodu, a zamocowanie ich na przeciwległym końcu umożliwia regulację wysokości pojazdu.


Zakład motoryzacyjny, jaki nie ma fachowego oprzyrządowania i olbrzymiego doświadczenia przy naprawianiu tego typu zawieszeń, nie zlikwiduje efektywnie usterek, jakie wystąpiły w naszym aucie. Mogłoby być tak, że po niewłaściwej regeneracji będziemy składali reklamację, która powiązana będzie z niemożliwością ustawienia geometrii kół albo nieodpowiednią wysokością naszego pojazdu. W naszym kraju jest co najmniej paręnaście warsztatów, jakie są specjalistami w regeneracji belek skrętnych. Nawet znalezienie zakładu blisko swojego domu nie będzie problemem.




Proces regeneracji nie opiera się wyłącznie na zdemontowaniu, piaskowaniu i ponownym zabezpieczeniu przed rdzą elementów zawieszenia, ale również na odtworzeniu zniszczonych powierzchni i doborze znaczniejszych łożysk do otworu mocującego, który jest wyrobiony.
2022/01/28, 07:45:06
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.