W jakimkolwiek zawieszeniu występują amortyzatory, zatem części sprężyste oraz tłumiące.
Wśród innych wariantów zawieszeń tylna belka skrętna posiada niezwykle złożoną budowę. Jednak posiada ona wiele zalet.

Admin: Paulo Henrique Rodrigues
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com

Na podstawie danych z: http://sxc.hu/
Atutem jest możliwość rozebrania jej na poszczególne części oraz
wymiana ich albo naprawa. W niektórych samochodach belkę skrętną możemy podzielić jeszcze na belki tzw. rurowe i trapezowe. W wypadku belki rurowej
nośnym składnikiem jest rura.
Czy po przestudiowaniu omawianego zagadnienia posiadasz pytania? Jeśli tak, to wejdź tu i
poznaj więcej detali w odniesieniu do publikowanej problematyki.
W przypadku
belki trapezowej elementem nośnym jest poprzecznica, której przekrój otwarty to kształt litery "U". W budowie tylnej belki skrętnej występują 2 skrętne drążki. Po jednym dla każdego z wahaczy. Występuje także drążek stabilizujący, jaki redukuje przechyły nadwozia na boki w czasie pokonywania zakrętów i zmniejsza kołysanie przy poruszaniu się po wybojach. Przez belkę są wykonywane ruchy, jakie powodują skręcanie drążka, a jednocześnie tłumienie wstrząsów. Skrętne drążki przebiegają przez szerokość calutkiego samochodu, a zamocowanie ich na przeciwległym końcu umożliwia regulację wysokości pojazdu.
Zakład motoryzacyjny, jaki nie ma
fachowego oprzyrządowania i olbrzymiego doświadczenia przy naprawianiu tego typu zawieszeń, nie zlikwiduje efektywnie usterek, jakie wystąpiły w naszym aucie. Mogłoby być tak, że po niewłaściwej regeneracji będziemy składali
reklamację, która powiązana będzie z niemożliwością ustawienia geometrii kół albo nieodpowiednią wysokością naszego
pojazdu. W naszym kraju jest co najmniej paręnaście warsztatów, jakie są specjalistami w regeneracji belek skrętnych. Nawet znalezienie zakładu blisko swojego domu nie będzie problemem.