Kruszywa to jeden z przewodnich elementów konstrukcyjnych. Tworzą główny składnik mieszanek mineralnych, mineralno-asfaltowych, zapraw oraz betonów towarowych i drogowych. Mogą być stosowane na najbardziej strategicznych i znaczących budowach, takich jak autostrady, lotniska a także dotrzymującym ich towarzystwa obiektach inżynieryjnych, np. mostach.
Forma użytego kruszywa ma istotny wpływ na takie aspekty elementów konstrukcyjnych jak: wytrzymałość, mrozoodporność, porowatość.
Dostosowanie kruszywa o należytej barwie do warstw wierzchnich nawierzchni drogowych, jest w stanie również zdecydowanie podnieść bezpieczeństwo poruszających się po niej pojazdów, w szczególności po zmroku.
Ożywienie tej gałęzi przemysłu podyktowany jest w głównej mierze sytuacją w budownictwie, które jest jednym z głównych odbiorców tego rodzaju surowców. Piaski oraz żwiry mają zastosowanie bowiem nie tylko do przygotowywania zapraw murarskich, tudzież podsypek, lecz również jako składniki szerokiej gamy produktów chemii budowlanej.
Admin: Barry Lewis
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Do transportowania kruszyw, w wielu przypadkach na niedużych odległościach, stosowane są przenośniki śrubowe PROMUS. W tej grupie systemów przenośnych szczególnym zainteresowaniem cieszą się przenośniki poziome z obracającym się wałem tudzież poziome, z obracającą się rurą.
Jeśli poszukujesz tego typu materiałów, co te opisane w naszym wpisie, to w artykule (
http://magross.pl/kluber/kluberalfa-bhr-53-402/) znajdującym się tu na pewno je znajdziesz.
Dzięki nim, praca staje się łatwiejsza i szybsza, a
produkcja - tańsza i przynosząca rezultaty.
Przenośniki, np. łańcuchowe przenośniki, są stosowane samodzielnie lub jako część linii produkcyjnej, z tego względu znajdują zastosowanie nie tylko w przemyśle wydobywczym, lecz i przemyśle chemicznym, spożywczym czy przetwórczym.
Najważniejsze plusy przenośników łańcuchowych to:
* możność transportu towaru pod niewielkim kątem,
* ciche i niezawodne działanie,
*
transport szerokich ładunków,
* wydajność.