Jeszcze stulecie temu na samochód, oczywiście taki bardzo prymitywny w porównaniu z nowoczesnymi modelami, stać było jedynie najbogatszych obywateli. Nadal podróżowało się bryczkami na wsiach, a dorożkami w większych miejscowościach. A gdy zimą spadł śnieg, to sanna w mroźny, ale i słoneczny dzień zapewne była prawdziwą atrakcją. Wtedy prawdopodobnie jeszcze nikt serio nie myślał, że za dziesięć dekad będzie można latać airbusami na drugi kraniec
świata, a dobrze rozwinięty transport lotniczy z Chin będzie napędzał gospodarki niemalże wszystkich krajów.

Admin: InterCityImpress
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Tymczasem rejsy przez Atlantyk odbywały się już systematycznie, a o tym fakcie przypomina nam chociażby historia Titanica. W ciągu następnych lat inżynierowie pracowali nad rozbudową istniejących tras kolejowych, a po wojnie na drogi wyjechało także mnóstwo autobusów. Przed projektodawcami stanęły najrozmaitsze problemy. Jeżeli pod uwagę weźmiemy np.
połączenie Europy z kontynentem Azji, to chyba wszyscy zgodzimy się z ówczesnymi inżynierami, że pomiędzy tymi obszarami świata najlepiej oraz najszybciej byłoby jeździć koleją. Orient Express i Kolej Transsyberyjska stały się znakiem rozpoznawczym takich dalekich i równocześnie egzotycznych wojaży.

Admin: Aaron Muszalski
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Procesy takie jak obróbka cieplna metali nie cieszą się dużą popularnością. Nazwa ta jest najpewniej nieobca jedynie zespołowi profesjonalistów. Ten proces dzieje się w wyżarzarce. Maksymalna temperatura opisywanego urządzenia osiąga 1300 stopni Celsjusza. Proces ten polega na nagrzaniu
blachy do danego stopnia, zaś później wolnym ochładzaniu.
Teraz np.
transport Poznań kolejowy z Chin nie jest już owiany tak dużą sławą, lecz bez niego do Francji czy naszego kraju nie trafiłyby tak chętnie kupowane towary jak ubrania, zabawki czy sprzęt elektryczny. Dowiedz się więcej: firma Importuj z nami. Nie mniejszym przedsięwzięciem było budowanie szlaków kolejowych w naprawdę niedostępnych miejscach, dla przykładu w Andach. Po koniec XIX wieku powstała tam znana Kolej Transandyjska, a pracami dowodził polski inżynier Ernest Malinowski. W tamtych latach brakowało
technologii oraz maszyn, więc wspomniana budowa trwała długo, ale dzisiaj możemy korzystać z efektów tej pracy - wtenczas pierwsze szlaki zostały przetarte.