Każdy kto ma auto wie, jak istotny jest dla niego olej. Pełni on parę ważnych zadań. Utrzymuje jednostkę napędową w czystości i wypłukuje wszelakie osady powstałe w wyniku palenia etyliny, studzi ją, również zmniejsza tarcie. Bardzo ważne jest sprawdzanie stanu oleju. Trzeba to czynić kiedy silnik jest zimny, a auto stoi na gładkim podłożu.
Trzeba pamiętać, żeby
oleje Total zamieniać razem z filtrem. Najlepiej czynić to raz w roku, bądź co 30 tys. km. Jeśli nabywamy z drugiej ręki samochód i nie mamy pewności, jaki olej był stosowany, zastosujmy wyrób półsyntetyczny. Trzeba zwracać uwagę, by podczas dodawania oleju nie wlać go za dużo, bowiem silnik w toku pracy będzie wydzielał ciecz na zewnątrz, przez co zniszczone zostaną uszczelnienia i pojawi się wypływ. Więcej informacji na stronie:
http://www.esoil.pl/p,50,pv-100soil.JPG|L|W=200]Na rynku są trzy kategorie olejów, mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne. Syntetyczne oleje Total są
najlepsze, lecz przy zakupie należy kierować zarządzeniami producenta danego napędu.
Jeżeli pominiemy mały pułap oleju i nie zareagujemy na czas, to usłyszymy hałaśliwą pracę motoru, metaliczne brzmienia, a oprócz tego dostrzeżemy także ubytek siły. W poniektórych sytuacjach może ukazać się dymienie z rury wydechowej.
Niestety, przy takich objawach może być już za późno na ratunek i należy liczyć się z wizytą w warsztacie samochodowym. Jeżeli nastąpi defekt motoru i olej będzie w nim palony, oczekują nas spore awarie i drogie reperacje.
Oleje Total są najnowocześniejszymi olejami silnikowymi, stworzonymi w technologii syntetycznej TOTAL,
Admin: Jean-Pierre
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
który jest doskonale zgodny z najświeższymi rozstrzygnięciami technicznymi zastosowanymi w silnikach
benzynowych i
diesla. Autor: