Każdy posiadacz samochodu wyposażonego w układ klimatyzacji nie powinien zapomnieć o jej regularnym czyszczeniu – odgrzybianiu i napełnianiu. Powinno się również pamiętać, że jest ona wytworzona dla naszej wygody, podnosi wartość przejazdów, udostępnia opcję chłodzenia rozgrzanego wnętrza samochodu w gorące pory.
Admin: dylanspangler
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Jest ona na pewno też swego typu pomocą dla kierującego, ponieważ pozwala dłużej zachować koncentrację i wygodę. Trzeba pamiętać, że cykliczne napełnianie
klimatyzacji daje wyższe bezpieczeństwo poruszania się po drodze, gdyż układ ten osusza powietrze w aucie, a to w wilgotne, pochmurne dni przeciwdziała parowaniu szyb, które mogą zmniejszać widoczność.
Cały mechanizm klimatyzacji wypełniony być powinien czynnikiem roboczym – swego typu substancją, którą spręża kompresor, a potem wpływa do parownika, a tam już ulega rozprężeniu. W trakcie tego procesu czynnik ochładza parownik i otaczające go powietrze z dmuchawy nawiewu w aucie. Następnie substancja płynie do skraplacza i oddaje ciepło wzięte z parownika. System ten jest powtarzający się i skutkuje chłodzeniem parownika i udostępnieniem ciepła przez chłodnicę do otoczenia - kliknij.
Czyszczenie klimatyzacji powinno być przeprowadzone przynajmniej raz na rok. Nazywane jest to także odgrzybianiem, z tego względu, że podczas używania klimatyzacji, w wilgotnym mechanizmie gromadzą się drobnoustroje oraz grzyby. Powodują one, że z wywiewów klimatyzacji uwalniają się niemiłe aromaty, a tego typu powietrze może wywoływać różnego rodzaju infekcje, reakcje alergiczne dróg oddechowych i skóry. Czyszczenie klimatyzacji nie jest trudnym procesem. Polega na dezynfekowaniu ogólnie systemu schładzającego specjalistycznymi cieczami chemicznymi. Ich małe cząsteczki otaczają parownik i szczegółowo wszystkie wnęki i zakamarki nawiewów. Odmienną metodą oczyszczania jest też ozonowanie kabiny. Aby cały układ pracował właściwie, bez kłopotu i dawał efekty, to niezbędna jest odpowiednia ilość czynnika roboczego – płynu w systemie (warto sprawdzić).
Zaciekawiły Cię
informacje etykiety specjalistyczne zaprezentowane w naszym artykule? Szalenie miło więc będzie nam podzielić się z Tobą kolejnymi tekstami. Czekamy na ocenę!