Czym różnią się sprężyny progresywne od tradycyjnych?

Sprężyny
Na podstawie danych z: http://www.vanel.com
Kierowcom nie trzeba opowiadać, jak ważne jest zawieszenie samochodu. Konstruktorzy i sami kierowcy próbują ulepszać auta, wpływając na komfort podróży.

Zaabsorbowała Cię ta publikacja? Jeśli tak, to kliknij tutaj, a więcej przeczytasz tutaj (https://zabudowy-samochodowe.pl/uchwyt-do-przewozu-drabiny/). Dla niektórych osób ten wpis to intrygujące podejście do niniejszego zagadnienia.

Sprężyny oczywiście wpływają na poczucie bezpieczeństwa podróżujących i pewność kierowcy. Czy warto zamontować sprężyny progresywne?


Sprężyny progresywne pracują zdecydowanie w inny sposób niż tradycyjne. Są bardziej elastyczne i skutecznie dopasowują typ pracy do sytuacji. Komfort jazdy niknie, jeżeli sprężyny są krótkie i gęsto rozmieszczone, a takie rozwiązanie ma większość samochodów.

Czy na tej stronie coś Cię przyciągnęło? Masz ochotę poznać więcej informacji na ów temat? Nie ma sprawy. Musisz jedynie kliknąć w poniższy link.

Nowe sprężyny mają ciekawą budowę: są nierówne, są zwężane, przerwy pomiędzy zwojami też są zróżnicowane. Takie rozwiązanie również przy niskim zawieszeniu zwiększa się komfort podróży.

Zmienić sprężyny na progresywne?
Dla wielu ten rodzaj sprężyn jest zbyt nowoczesny i rzadko wierzą w ich działanie. Producenci obecnie nie instalują takiego zastosowania w nowych autach, więc sprężyny progresywne są tylko jako części zamienne. Problemem jest to, że samochody są niestabilne przy zakrętach. Prawdą jest, że, ich zachowanie jest inne w zależności od sytuacji. Samochód może inaczej reagować na skręty w prawo niż w lewo, w inny sposób działa hamując. Trzeba się oswoić ich reakcje i spróbować kontrolować samochód.

Admin: Opel
Instalacja
Kolejną rozbieżnością pomiędzy sprężynami progresywnymi a typowymi jest rozróżnienie na część górną i dolną. Powinniśmy założyć je w serwisie, bo nie warto testować własnych umiejętności. Mechanik musi zamontować sprężyny w dobrym kierunku, aby mogły pracować, jak trzeba.

Inne normy są takie same, jak przy instalacji sprężyn tradycyjnych: wymienia się je parami, na tej samej osi.

Sprawdzanie sprężyn
Przy okazji warto przypomnieć, że cykliczne sprawdzanie zawieszenia i kupno nowych sprężyn są niezbędne. Najlepiej przeprowadzić dokładny przegląd zanim nadejdzie zima, aby nie bać się niespodzianek. Sprężyny rdzewieją w trudnych drogowych warunkach, a sól, która jest rozsypywana głównie im ma zły wpływ.
2021/11/04, 13:48:41
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.